تفاوت ال سی دی اصلی با کپی

تفاوت ال سی دی اصلی با کپی

ال سی دی اورجینال چیست؟

ال سی دی هایی که اورجینال هستند و با نام اختصاری شرکتی - روکاری - اورجینال 100 درصد شناخته می شوند، قطعه ای جانبی و کاملا تایید شده از سوی شرکت سازنده گوشی می باشند. می توان اطمینان حاصل کرد که آن قطعه اورجینال می باشد. ال سی دی های اورجینال با استانداردهای روز دنیا تهیه و تولید می شوند و به واسطه شرکت های تولید کننده در دبی و چین دستگاه تلفن همراه روانه بازار شده و از کیفیت عالی نیز بهره مند هستند.

 

ال سی دی های کپی چیست؟

دسته ای دیگر از انواع ال سی دی ها، ال سی دی های های کپی هستند. نام انگلیسی این صفحه های نمایش High Copy است. اصطلاحات دیگری برای ال سی دی های کپی وجود دارد که در زیر آنها را ذکر می کنیم:

  • ال سی دی شرکتی - سرویس پک
  • ال سی دی اورجینال نیو
  • ال سی دی گلس تعویض
  • ال سی دی آیسی 
  • ال سی دی اولد2
  • ال سی دی تی اف تی 
  • ال سی دی متال 

ال سی دی هایی که های کپی هستند به واسطه شرکت اصلی تولیدکننده موبایل طراحی و تولید نمی شوند و به همین جهت مورد تایید این شرکت ها هم نیستند. شرکت هایی که واسط بوده و اغلب در کشور چین فعالیت می کنند تولیدکننده این محصولات می باشند. تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و فیک را می توان در کیفیت آنها دانست. مزیتی که این ال سی دی ها نسبت به نمونه های اصلی بازار دارند قیمت کمترشان است. چنانچه قصد استفاده از این قطعات را در تلفن همراه تان داشتید می توانید انتظار داشته باشید که هزینه ال سی دی را به حداقل برسد.

تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و فیک در چیست؟

با ما همراه باشید ...

کیفیت و رنگ محتوا

نمونه های اصلی تاچ ال سی دی ها نسبت به نمونه های های کپی و فیک نمای محتوای بهتری دارند و شادابی محتوایی که در آنها نمایش داده می شود نسبت به نمونه های فیک بیشتر است. تفکیک پذیری رنگ در تاچ ال سی دی فیک چندان جالب نیست و اگر کمی در محتوای نمایش داده شده در این دو قطعه دقت کنید، متوجه تفاوت چشمگیر این مسئله در آنها خواهید شد.

روشنایی - رزولیشن صفحه

از جمله انواع تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و فیک در روشنایی صفحه است. دوام روشنایی در تاچ ال سی دی های اصلی نسبت به تاچ ال سی دی های فیک بسیار بیشتر است. در صفحات نمایش اصلی می توان انتظار روشنایی بیشتر را هم داشت. یعنی زمانی که در محیط های باز هستند و تابش نور آفتاب بیشتر می شود، می توانید از آنها بدون مشکل استفاده کنید. اغلب ال سی دی هایی که کپی هستند در این زمینه ضعف دارند و نمی توانند به خوبی محتوا را به کاربر نشان دهند. در برخی موارد دید این ال سی دی ها در محیط باز غیر ممکن می شود.

سرعت عملکرد تاچ

تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و فیک که بسیار هم حائز اهمیت است در سرعت عملکرد تاچ آنهاست. کیفیتی که نمونه های اورجینال بازار در مورد عملکرد تاچ دارند سریع بوده و مشابه نمونه فابریک گوشی شماست. یعنی شما هیچ باگ و تاخیری در استفاده از تاچ نخواهید داشت. اما نمونه های کپی و فیک بازار کیفیت مطلوبی ندارند و نمی توان سرعت عملکرد خوبی از آنها انتظار داشت. تاچ ال سی دی های تقلبی عملکردی ضعیف دارند و در برخی مواقع با تاخیر به دستورات کاربر پاسخ می دهند.

این موضوع شاید در ابتدا چندان با اهمیت به نظر نرسد اما در استفاده طولانی مدت از تاچ ال سی دی موجب رنجش و آزرده خاطر شدن تان می شود. پس هنگام خرید تاچ ال سی دی اصل یا فیک باید به این موضوع نیز توجه داشته باشید.

قیمت

تفاوت تاچ ال سی دی اصلی و فیک در قیمت آنها هم به خوبی مشاهده می شود. نمونه های فیک و های کپی موجود در بازار در بیشتر مواقع 40 تا 50 درصد ارزانتر از نمونه های اصلی و اورجینال هستند. هر چند این یک مزیت به شمار می رود اما وقتی تفاوت های دیگری که در قبل به آنها اشاره کردیم را بخوانید، متوجه می شوید که به همراه قیمت کم، تاچ ال سی دی های کپی کیفیت کمتری نیز دارد.

ارسال نظر
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد